Kur dingsta Saulės šviesa
Pasiekusi Žemę, Saulės šviesa niekur nedingsta, ji arba atspindima, arba sugeriama.
Planetos geba atspindėti Saulės šviesą apibūdinama albedu. Jei paviršius atspindi visų matomų ilgių bangas, jį matome baltos spalvos. Tokio paviršiaus albedas siekia beveik 1. Jei paviršius neatspindi jokios šviesos, jį matome juodą, o tokio paviršiaus albedas yra 0. Žemės atmosfera, debesys ir paviršius atspindi apie 30 % Saulės šviesos, tad visos planetos albedas yra 0,3.
Kitus 70 % Saulės spindulių sugeria viršutinis Žemės sluoksnis ir Saulės spinduliuotės energija virsta Žemės paviršiaus šilumine energija. Įšilęs paviršius spinduliuoja šilumą atgal į erdvę – ilgabangės infraraudonosios spinduliuotės pavidalu arba ją atiduoda per vandens garus. Žemės paviršiaus temperatūra yra pastovi, nes kiek energijos ji sugeria, tiek ir išspinduliuoja atgal į kosmosą.
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba susieti sudėtingus informacijos šaltinius įvairiuose kontekstuose ir remdamiesi šių šaltinių teikiamais įrodymais nuosekliai paaiškinti priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba daryti išvadas remdamiesi sudėtingais informacijos šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti kai kuriuos priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
5 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(5G) Geba daryti išvadas remdamiesi sudėtingais informacijos šaltiniais įvairiuose kontekstuose ir gali paaiškinti kai kuriuos priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/
6 lygio užduotis
Ugdomi gebėjimai (pagal PISA 2015)
(6G) Geba susieti sudėtingus informacijos šaltinius įvairiuose kontekstuose ir remdamiesi šių šaltinių teikiamais įrodymais nuosekliai paaiškinti priežastinius ryšius.
Ugdomų gebėjimų lygmenys nustatyti remiantis PISA rekomendacijomis.
Daugiau apie tai: www.egzaminai.lt/126/ ir www.oecd.org/pisa/